כיכר פיקדילי Piccadilly Circus היא כיכר ברובע וסטמינסטר שממוקם במרכז לונדון בירת אנגליה, במפגש הרחובות ריג'נט, פיקדילי ושדרת שפטסברי. הכיכר ידועה בשלטי הניאון הרבים על הבניינים שמקיפים אותה עם פרסומות של החברות הגדולות בעולם כמו קוקה קולה, מקדונלד'ס, סמסונג, נסטלה ועוד. היא מושכת אליה לא מעט צעירים כי היא ממוקמת סמוך לרובע סוהו, רובע הבילויים של לונדון עם לא מעט מסעדות וברים טובים, ולכן היא משמשת כמקום מפגש לבליינים מקומיים ותיירים. יש בה גם לא מעט חנויות ואפשר למצוא בה כמעט של מה שתרצו לקנות בלונדון, מקום מושלם להיות בו בתקופת הסיילים. כיכר פיקדילי לונדון היא אחת הכיכרות העמוסות וההמוניות ביותר בלונדון ונחשבת גם לאחת העמוסות ביותר. אין יותר מידי מה לעשות בכיכר והיא נמנית על אתרים בלונדון בגלל ההיסטוריה שלה והעובדה שהיא כיכר מרכזית מאוד. אם אתם לא חובבי קניות גדולים אז כיכר פיקדילי היא ממש לא אתר חובה ויש אטרקציות בלונדון ששווה יותר להשקיע בהן זמן ולבלות בהן, אבל עם מגיעים אליה שווה להגיע בערב ולחזות באורות הניאון ובהופעות רחוב של אמנים מקומיים.

 

כיכר פיקדילי לונדון מחברת למעשה את הדרך המובילה לפיקדילי שזה אתר שהיה בעבר שוק פתוח וססגוני. הכיכר הוקמה בשנת 1819 במפגש דרך פיקדילי, רחוב ריג'נט ורחוב פיקדילי. היא תוכננה על ידי האדריכל ג'ון נאש והייתה לה צורה עגולה. צורת הכיכר השתנתה ב-1886 עם בניית שדרות שפטסברי. בעשירי במרץ 1906 נפתחה מתחת לכיכר תחנת הרכבת התחתית כיכר פיקדילי שבה עברו קו פיקדילי וקו בייקרלו. בשנת 1928 נבנתה התחנה מחדש הואיל ולא עמדה בעומס הנוסעים המטורף באותה תקופה. בשנת 1910 הוצבו בכיכר שלטי הפרסומת החשמליים העיקריים, שהפכו בהמשך לסמלה של כיכר פיקדילי לונדון. רמזורים הוצבו בכיכר רק באוגוסט 1926.

 

אם אתם מחפשים איפה לישון בלונדון זו יכולה להיות אופציה טובה עבורכם בשל הקרבה לרכבת התחתית, לחנויות ולתיאטרון. תוכלו למצוא לא מעט אופציות לינה בלונדון באתר בוקינג לונדון ולבחור את הטובה ביותר עבורכם.

 

כיכר פיקדילי עמוסה גם בגלל תחנת הרכבת התחתית שלה שהיא ייחודית מבין תחנות הרכבת התחתית של לונדון, בהיותה כולה מתחת לפני האדמה, בלי שום מבנה מעל פני הקרקע. התחנה נמצאת מתחת לכיכר ונחשבת אתר שימור היסטורי בשל ייחודה. מי שרוצה להגיע לאזור הכיכר למטרת בילויים או קניות מומלץ לו לעשות את זה באמצעות הרכבת התחתית שתביא אותו הכי מהר שאפשר לכיכר או באמצעות אוטובוס תיירים בלונדון שיש לו 80 תחנות. הגעה ברכב לא ממש מומלצת בגלל העומסים באזור. לחובבי התאטרון שבכם נספר שתיאטרון קרייטריון ממוקדם בצידה הדרומי של כיכר פיקדילי. התיאטרון שופץ בשנת 1883 ושוב בשנים 1989–1992. מאז שנת 1995 מוצגים בתיאטרון מחזות של להקת לסר שייקספיר קומפני שהידועה בהצגותיה הייתה הקומדיה "הנוסח המקוצר של כל מחזות שייקספיר".

Booking.com
כיכר פיקדילי

תפריט נגישות