בניין הפרלמנט ההונגרי הוא אחד האתרים המרכזיים והפופולריים של בודפשט, בירת הונגריה. הבניין שוכן בפשט, בגדה המזרחית של הדנובה, בכיכר לאיוש קושוט. כיום זהו המבנה הגדול ביותר בהונגריה ובמרכזו כיפה נאו גותית שמתנשאת לגובה של 96 מטר. צאו לסיור מודרך סביב בניין הפרלמנט ההונגרי המפורסם. הבניין שנחשב לאחד ממתקני השלטון היפים בעולם, מכיל בניין גותי מהמאה ה-19 בדומה לארמון וסטמינסטר האנגלי, עם המון אוצרות ועיטורים מפוארים. גלו את כוחו של הפרלמנט ההונגרי ובקרו ביצירה היסטורית של אמנות אדריכלית שנמצאת בשימוש כיום.

 

המסע שלכם מתחיל במרכז המבקרים שנבנה לאחרונה, לפני שעולים על גרם המדרגות המפואר מצופה זהב לקומה הראשית. כאן יהיה לכם הרבה זמן לראות ציורי קיר מוזהבים וחלונות ויטראז’ מקיר עד תקרה שמעניקים תצפיות נהדרות על הכיכר למטה. בתקופת המשטר הקומוניסטי התנוסס מעל כיפת הבניין הכוכב האדום, אך הוא הוסר ב-1990.

 

לאחר מכן תוכלו לפנות אל הלובי העליון עוצר הנשימה, המלא בשטיח הסרוג הגדול ביותר באירופה ובעשרות פסלים מדהימים. תאמינו לנו, לא חוויתם שטיחים עד שהרגשתם קטיפה כזאת. לבסוף, תוכלו לחוות את המרכז הסמלי של הונגריה באולם שגובהו 27 מטרים, בו שוכנים הכתר הקדוש ההונגרי, כמו גם פסלי מנהיגים לשעבר, היושבים בגאווה על כיתות הזהב שלהם.

 

כשתסיימו את הסיור שאורך 50 דקות תוכלו לרדת בגרם המדרגות, להתפעל מציורי קיר של קארולי לוטץ ועמודי גרניט מתנשאים בדרך שלכם החוצה. אורכו של בניין הפרלמנט ההונגרי הוא 268 מטר ורוחבו 123 מטר. פנים בניין הפרלמנט כולל 10 חצרות, 13 מעליות, 27 שערים, 29 גרמי מדרגות ולא פחות מ-691 חדרים, מהם למעלה מ-200 משרדים. כתוצאה מעושרו הרב של הבניין ומעבודות היד הרבות בתוכו, הבניין כמעט תמיד נמצא בעבודות תחזוקה ושחזור, כך שכדאי לבדוק אם הוא פתוח לפני שמגיעים אליו.

 

כאלף אנשים היו מעורבים בבנייתו של בניין הפרלמנט ההונגרי שנבנה בין השנים 1885–1904 לכבוד המילניום להולדת הונגריה. הוא היה הבניין המפואר והיקר ביותר באירופה בזמנו. תוכלו ללמוד על ההיסטוריה של הבניין באמצעות מדריך שמע באנגלית ושפות נוספות.

בניין הפרלמנט ההונגרי כרטיסים מחיר

בניין הפרלמנט ההונגרי זו אטרקציה מבוקשת מאוד ומומלץ להזמין אליה כרטיסים מראש ולא רק בקיץ. מחיר כרטיס אונליין החל מ-19 יורו, אזרח אירופאי החל מ-12 יורו, ילדים עד גיל 5 חינם. מחירי הכרטיסים יכולים להשתנות מעת לעת.

 

היכנסו להזמנת כרטיסים מראש!

 

לאחר הזמנת כרטיסים אונליין תקבלו אותם ישירות למייל ולסלולרי שלכם ותוכלו להציגם בכניסה באמצעות הסלולרי מבלי צורך להדפיסם ובלי לבזבז זמן מיותר. הכניסה הרשמית והמרכזית היא מכיוון הכיכר שלפני הבניין בצד המזרחי שלו. יש להגיע 20 דקות לפני המועד שקבעתם. הכניסה למקום בלבוש הולם בלבד. ימי ושעות הפעילות של הארמון משתנים מיום ליום ומעונה לעונה. ניתן לשלב את הביקור בבניין עם שייט בבודפשט בדנובה במחיר מוזל.

כתובת: Kossuth Lajos tér 1-3, 1055, Budapest

בניין הפרלמנט ההונגרי

תפריט נגישות